2008年12月8日

workday

Back to work today!
This is my first work day since back to Shanghai.So I woke up extremely early(5:30 am in winter),do some packing and then took the shelter bus to the Pudong Airport with an empty belly.Yep,two-days-on and two-days-off I'm lovin'it! That makes me have loads of time both on the jumbo and my spare time.So what a wonderful system!
今天回到了公司听了公司的新安排,我还是在Airbus320/300车间ME三组,这就意味着我还有2天休假.其实我想在这里更多地谈论工作,因为工作是工作,娱乐还娱乐.昨天我和一朋友去了次CoffeeShop闲聊,他和我关系非常近,已经有8年的时间,但昨天那次谈话我觉得是我们之间最畅快最有建设性的一次.他告诉他在NYK遇到有趣的事情,还有最有价值的是他的"卢湾4大面"以及"the super-yummy sandwich in the city".呵呵,但是这次破天荒的是我们开始谈论了情感问题了,也许我们长大了.昨天的气氛非常醉人,温柔的灯光伴着舒缓的音乐,我真想死上海了,我真想拥抱这座城市,她真是太有魅力,让我神醉.在那时那刻,我已经彻底浸溢到一种氛围叫作"小资".Keep it, lad!

没有评论: